mandag den 1. september 2014

Er muslimerne nogle tavse kyllinger?


Er muslimerne nogle tavse kyllinger?


Når Israel går i krig i Gaza, når Pia kommer med en udtalelse, når Krasnik går hårdt til Palæstina-sympatisører, når Yahya provokere så ser man oftest, en masse statusopdateringer på de sociale medier hvor muslimer går til angreb på disse. Vi læser alle sammen, hvordan disse personer samt Danmark bliver udsat for en form af karaktermord. På den anden side, så når eksempelvis Krasnik har ”slagtet” en Israel-sympatisør, eller som han gjorde for nyligt med Pia, så roser vi ham til skyerne.

Det jeg egentlig vil frem til er at muslimer, ikke alle, men en stor gruppe er nogle ondsvage kyllinger. Faktisk er det rette ord nok mere, dobbeltmoralske eller hyklere. Lad mig forklare min tese.

ISIS, IS, ISIL eller hvad, terroristerne bliver kaldt nu om dage, har i en længere periode terroriserede i Irak, Syrien og rundt om i verden. Børn, kvinder, ældre, shia, sunni, kristne og kurdere er blevet massakreret i tusindevis i Islams navn. Sidst jeg tjekkede efter, var Islams budskab fred, og ikke terror, men denne gruppe landvejsrøvere har formået at tage patent på hele den islamiske filosofi, ideologi, tankegang eller fortolkning eller (kald det hvad du vil).

Alligevel høre vi ikke så meget at muslimerne, går ud og offentligt tager afstand fra dem. Selvom jeg udmærket ved, at flertallet af muslimerne ikke kun herhjemme i lille Danmark, men også i verden tager dybt afstand fra dem. Spørgsmålet er bare, hvorfor flertallet er tavse?

Når et medie, forsøger at tale med en imam, er svaret ofte, ”ingen kommentar”. Når imamen er tilbage, blandt sin egne fordømmer han denne terrororganisation. Jeg ved ikke om det er legitimt at kalde det hyklerisk, men jeg finder da elementer af hykleri i det. Ligeledes kan unge muslimer, i cafeer, fodboldklubber, skoler osv. fordømme terroristerne, men så snart der holdes en mikrofon for munden af dem, er de tavse.

Mange muslimer, også jeg i blandt, mener at når eksempelvis den danske regering, er stille omkring Israels brutale angreb på Gaza, så regeringen medskyldig i drabene på uskyldig civile. Går det ikke samme vej? Når VI muslimer holder kæft om IS, er vi så ikke medskyldige i at civile bliver drab? Eller er vi blot nogle hyklere, som vil pege finger af andre.

Jeg opfordre derfor alle muslimer, stor som lille, at i vågner op! Lad ikke disse terrorister forurene Islams navn.  Lad dem ikke, tage patent på islam, for den islam de følger kan ingen retfærdiggøre for. Det er ikke andet end terror. AT TIE ER AT SAMTYKKE!! Det gælder om man er muslim, kristen, ateist, jøde eller andet og ligegyldigt hvad emnet end måtte være!!!

Ingen kommentarer: